The cat sungguh seram

hai semua pembaca pembaca dan follower aku. nak ucap selamat petang yang sungguh panas ni. huhhhhh memang sangat  panas. dah bergelen gelen air aku tegukk. huhuhuhu sangat haus okayyy.

okay okay. tadi mase tengah lepak lepak. my sis saje je cakap ngan aku ade tak citer citer hantu nak tengok petang petang panas terik ni. aku pon teringat kan lah cerite movie korea yang aku nak tengok tak kesampaian tu. jadi aku terus open new tab n bukak youtube. search 'the cat'. then, ade lah kuar cerita nye. siap ade part 1 sampai part 7. huhuhuhuhu

so, aku nak bagi lah sinopsis kan je cerita ini mengisahkan seeorang perempuan so-yeon yang menderita claustrophobia atau pon trauma dihidapi nya sewaktu die kecil kecil. so-yeon masih di dalam rawatan dari semasa ke semasa. die bekerja sebagai pendandan binatang peliharaan di sebuah kedai haiwan peliharaan. satu hari, seekor kucing,bidanyi telah datang ke kedai nye untuk di-grooming. so, the next day, owner kucing itu ambil kucing itu untuk di bawa balik. sejurus selepas itu, owner kucing itu telah di jumpai mati dalam keadaan yang mengerikan di dalam lif di apartment nye.

so-yeon juga telah di suruh oleh seorang pegawai polis, joon-suk untuk menjaga bidanyi untuk di bawa balik sementara pihak polis masih meyiasat kes pembunuhan tuan nye. sejurus selepas bidanyi di bawa balik kerumah so-yeon, pelbagai kejadian aneh yang berlaku di rumah nya. die di datangi bayangan kanak kanak kecil berambut pendek. kawan so-yeon, bo-hee juga turut mati di rumah nya. ketakutan so-yuen semakin menjadi dan die mengesyaki bidanyi ialah seekor kucing yang sangat pelik. so start dari hari tu. dia dan joon-suk berusaha mencari jalan penyelesaian nye. hahahaha so, kalau korang nak tahu ape ending nye tengok lah sindiri okayyy...

moral of this story is jangan lah kita menganiaya binatang lebih lebih lagi kucing. kucing ialah binatang kesayangan Rasullah. jangan lah sekali nak tendang tendang ke jirus air panas ke. come on lah. lagi lagi isu hangat kat china ni bila ade lak resepi baru sup kucing. adehhhh kesian kucing kucing kat china tu. dia kurung banyak banyak sampai ade yang mati sebab duk dalam sangkar yang sempit tu. pastu dia rebus hidup hidup n siat bulu nye. ade setengah yang bakar hidup hidup. mintak jauh jauh lah kalau ade berlaku kat malaysia. if ade kat malaysia aku orang pertama yang protess bende bende ni. :)

Poster nye!
so-yeon sedang membelai bidanyi.
joon-suk sedang memeriksa rakaman cctv semasa kematian owner bidanyi di lif apartment umah nye.
so-yeon sedang mencari sesuatu

ni lah hantu budak berambut pendek tu. time ni tengah flashback ape yang berlaku. better watch it!